Ansgar høyskole. Biblioteket

År
  • 2024
Noter
  • Mange lidelser har et biologisk grunnlag, men også tanker, følelser og atferd kan påvirke helse. Dette samspillet er den røde tråden i denne læreboken. Boken gir innsikt i ny forskning og kunnskap om sammenhenger mellom tanker og følelser på den ene siden, og fysiske reaksjoner og tilstander på den andre siden. På den måten kan man bedre forstå en persons helsemessige tilstand. I tillegg tas det hensyn til sosioøkonomiske, miljømessige og kulturelle faktorer som familieforhold, arbeidsforhold og økonomi. Forfatterne tilstreber å pirre nysgjerrigheten og redegjør for en rekke fenomen, begreper og faguttrykk. Målgruppen er studenter innen psykologi, medisin, biologi, og utdanninger som sykepleie, fysioterapi, ernæringsfysiologi og ernæringsbiologi. Studenten bør ha en grunnforståelse av faget fra årsstudium/grunnstudier. De fleste av kapitlene har beskrevet læringsmål som passer for flere helseprofesjoner i sin grunnutdannelse. De øvrige bidragsyterne presenteres i boken: Per Aslaksen, Jørgen G. Bramness, Espen Borgå Johansen, Rasmus Goll, Peter Holger Johnsen, Anita Hansen, Jan Haavik, Olga Therese Ousdal, Robert Murison, Espen Molden, Vigdis Solhaug og Silje Steinsbekk.
ISBN
  • 978-82-15-03591-8
Tilgjengelige
  • 0/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002165nam  22002771  4500
*00125540
*008      s2024    no     ar         00nob 9
*015  $a150449945$bBokbasen AS
*020  $a978-82-15-03591-8$bheftet
*082  $a612.8
*096  $a612.8 B
*24500$aBiologisk og medisinsk psykologi$cAnne Marita Milde, Janne Grønli og Magne Arve Flaten (red.)
*260  $aOslo$bUniversitetsforlaget$c2024
*300  $a268 sider$c28 cm
*520  $aMange lidelser har et biologisk grunnlag, men også tanker, følelser og atferd kan påvirke helse. Dette samspillet er den røde tråden i denne læreboken. Boken gir innsikt i ny forskning og kunnskap om sammenhenger mellom tanker og følelser på den ene siden, og fysiske reaksjoner og tilstander på den andre siden. På den måten kan man bedre forstå en persons helsemessige tilstand. I tillegg tas det hensyn til sosioøkonomiske, miljømessige og kulturelle faktorer som familieforhold, arbeidsforhold og økonomi. Forfatterne tilstreber å pirre nysgjerrigheten og redegjør for en rekke fenomen, begreper og faguttrykk. Målgruppen er studenter innen psykologi, medisin, biologi, og utdanninger som sykepleie, fysioterapi, ernæringsfysiologi og ernæringsbiologi. Studenten bør ha en grunnforståelse av faget fra årsstudium/grunnstudier. De fleste av kapitlene har beskrevet læringsmål som passer for flere helseprofesjoner i sin grunnutdannelse. De øvrige bidragsyterne presenteres i boken: Per Aslaksen, Jørgen G. Bramness, Espen Borgå Johansen, Rasmus Goll, Peter Holger Johnsen, Anita Hansen, Jan Haavik, Olga Therese Ousdal,  Robert Murison, Espen Molden, Vigdis Solhaug og Silje Steinsbekk.
*650  $aPsykiatri
*650  $aBiologisk psykologi
*650  $aPsykiske lidelser
*70010$aMilde, Anne Marita$ered.
*70010$aGrønli, Janne$ered.
*70010$aFlaten, Magne Arve$d1959-$ered.
*850  $aANSGAR
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk