Ansgar høyskole. Biblioteket

Lærebok i barne- og ungdomspsykiatri
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Lærebok i barne- og ungdomspsykiatri
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 618.9289 G
Eier
  • ANSGAR
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2022
Noter
  • Tidligere utgaver hadde tittelen Lærebok i barnepsykiatri, og denne revisjonen har den samme oppbyggingen. I første del gir forfatterne en oversikt over fagets teoretiske grunnlag før de i del 2 med utgangspunkt i en beskrivelse av de kliniske tilstandene gjennomgår forekomst, årsaksforhold, klinisk bilde med forløp, diagnostisering og behandling for hver enkelt tilstand. I denne utgaven beskrives det reviderte diagnosesystemet ICD-11. I del 3 gjennomgår forfatterne allmenne risikofaktorer og spesielle sårbare grupper, mens de i del 4 presenterer generelle prinsipper for utredning og behandling og beskriver oppbyggingen av tjenestetilbudet i Norge. Oppbygningen av boken er styrt av to hensyn. Det første er å gi leseren en helhetlig innføring i barne- og ungdomspsykiatri. Det andre er ønsket om at boken skal tjene som et oppslagsverk. Forfatterne henvender seg først og fremst til studenter i grunn- og videreutdanninger innenfor helsefag, pedagogikk, sosialfagene, medisin og psykologi. «Jeg anbefaler denne boken på det varmeste, og oppfordrer sterkt til å lese alle kapitler [...] Bjørg Rosland, Tidsskrift for Den norske legeforening
ISBN
  • 978-82-15-04845-1
Tilgjengelige
  • 1/2
Venteliste
  • 0 (0)
*00002163nam  22002891  4500
*00125238
*008      s2022    no     ar         00nob 9
*015  $a150356614$bBokbasen AS
*020  $a978-82-15-04845-1$binnbundet
*0821 $a618.9289
*096  $a618.9289 G
*10010$aGrøholt, Berit$d1942-
*24510$aLærebok i barne- og ungdomspsykiatri$cBerit Grøholt, Bernhard Weidle, Ida Garløv, Ruth-Kari Ramleth
*250  $a6. utgave
*260  $aOslo$bUniversitetsforlaget$c2022
*300  $a414 sider$c27 cm
*520  $aTidligere utgaver hadde tittelen Lærebok i barnepsykiatri, og denne revisjonen har den samme oppbyggingen. I første del gir forfatterne en oversikt over fagets teoretiske grunnlag før de i del 2 med utgangspunkt i en beskrivelse av de kliniske tilstandene gjennomgår forekomst, årsaksforhold, klinisk bilde med forløp, diagnostisering og behandling for hver enkelt tilstand. I denne utgaven beskrives det reviderte diagnosesystemet ICD-11. I del 3 gjennomgår forfatterne allmenne risikofaktorer og spesielle sårbare grupper, mens de i del 4 presenterer generelle prinsipper for utredning og behandling og beskriver oppbyggingen av tjenestetilbudet i Norge. Oppbygningen av boken er styrt av to hensyn. Det første er å gi leseren en helhetlig innføring i barne- og ungdomspsykiatri. Det andre er ønsket om at boken skal tjene som et oppslagsverk. Forfatterne henvender seg først og fremst til studenter i grunn- og videreutdanninger innenfor helsefag, pedagogikk, sosialfagene, medisin og psykologi. «Jeg anbefaler denne boken på det varmeste, og oppfordrer sterkt til å lese alle kapitler [...] Bjørg Rosland, Tidsskrift for Den norske legeforening
*590  $aPensum PSY 233
*650 0$aBarnepsykiatri
*650 0$aUngdomspsykiatri
*70010$aWeidle, Bernhard$d1954-
*70010$aGarløv, Ida$d1957-
*70010$aRamleth, Ruth-Kari
*7400 $aLærebok i barnepsykiatri
*850  $aANSGAR
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Purring sendt11.04.2024Ansgar høyskole - Biblioteket618.9289 G
Ex2Tilgjengelig (ikke til utlån) Ansgar høyskole - BiblioteketPsykologi 618.9289 G