Ansgar høyskole. Biblioteket

Ungdom, danning og fellesskap: samfunns- og kulturpedagogiske perspektiv
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Ungdom, danning og fellesskap: samfunns- og kulturpedagogiske perspektiv
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 306.43 U
Eier
  • ANSGAR
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2018
Noter
  • Tekst hovedsaklig på bokmål, men med ett kapittel på dansk og ett på svensk Denne boka bidrar med forskningsbasert kunnskap om ungdom, danning og fellesskap i skole- og hverdagsliv. Grunnleggende pedagogiske begreper aktualiseres. Bokas bidragsytere representerer et mangfold av samfunns- og kulturpedagogiske tilnærminger og artiklene viser fagområdets bredde både metodisk og tematisk. De handler blant annet om frafall, tilhørighet, rus, Instagram, dataspill og lek. Ungdom er et lite prioritert forskningsområde. Undersøkelser viser at det finnes lite forskning på unge mellom 10 og 24 år. Mye av den pedagogiske forskningen på feltet har hatt et nokså ensidig skole- og læringsfokus, og er gjerne begrunnet med hensyn til politisk målsettinger om kvalifisering til arbeidsliv. Det er behov for å komplementere denne forskningen med andre perspektiver som ikke er ensidig instrumentelt begrunnet, men som bidrar med kunnskap som er forankret i et bredere samfunnsmessig og kulturhistorisk perspektiv. Denne boka er et bidrag til dette.
ISBN
  • 978-82-02-50363-5
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002102nam  22003011  4500
*00123382
*008      s2018    no     ar         00nob 9
*015  $a150182739$bBokbasen AS
*020  $a978-82-02-50363-5$bh.
*0410 $anobdanswe
*0820 $a306.43$zh
*096  $a306.43 U
*24500$aUngdom, danning og fellesskap$bsamfunns- og kulturpedagogiske perspektiv$cMaria Øksnes, Einar Sundsdal og Cecilie R. Haugen (red.)
*260  $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2018
*300  $a244 s.$bill.
*500  $aTekst hovedsaklig på bokmål, men med ett kapittel på dansk og ett på svensk
*520  $aDenne boka bidrar med forskningsbasert kunnskap om ungdom, danning og fellesskap i skole- og hverdagsliv. Grunnleggende pedagogiske begreper aktualiseres. Bokas bidragsytere representerer et mangfold av samfunns- og kulturpedagogiske tilnærminger og artiklene viser fagområdets bredde både metodisk og tematisk. De handler blant annet om frafall, tilhørighet, rus, Instagram, dataspill og lek. Ungdom er et lite prioritert forskningsområde. Undersøkelser viser at det finnes lite forskning på unge mellom 10 og 24 år. Mye av den pedagogiske forskningen på feltet har hatt et nokså ensidig skole- og læringsfokus, og er gjerne begrunnet med hensyn til politisk målsettinger om kvalifisering til arbeidsliv. Det er behov for å komplementere denne forskningen med andre perspektiver som ikke er ensidig instrumentelt begrunnet, men som bidrar med kunnskap som er forankret i et bredere samfunnsmessig og kulturhistorisk perspektiv. Denne boka er et bidrag til dette.
*650 0$aSosialpedagogikk
*650 0$aUngdom
*70010$aØksnes, Maria$d1974-$ered.
*70010$aSundsdal, Einar$d1978-$ered.
*70010$aHaugen, Cecilie Rønning$d1974-$ered.
*850  $aANSGAR
*90010$aHaugen, Cecilie R.$zHaugen, Cecilie Rønning$jNO
*90010$aRønning Haugen, Cecilie$zHaugen, Cecilie Rønning$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Ansgar høyskole - Biblioteket306.43 U