Ansgar høyskole. Biblioteket

Barns språkutvikling: muntlig og skriftlig
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Barns språkutvikling: muntlig og skriftlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 155.413 H
Eier
  • ANSGAR
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2019
Noter
  • 1. utgave Oslo : Tano Achehoug 1999 Dette er en grundig innføringsbok som viser hvordan barn gradvis tilegner seg språket gjennom dialog, fortelling og lek. Autentiske eksempler gjør stoffet levende og praksisnært.Gode språklige ferdigheter i barnehagealder er avgjørende både for barnas liv her og nå og for seinere læring og sosial mestring. For å kunne gi barna best mulige forutsetninger for å utvikle språket sitt, må barnehagelærere ha gode kunnskaper om språkutviklingen og om hva som fremmer den best, både i et enspråklig og i et flerspråklig perspektiv. Boka viser utviklingen i den tidlige skrivingen og lesingen, og den gir råd og veiledning om hvordan voksne best kan støtte og stimulere utviklingen både i barnehagen og i skolen. Fjerde utgave er grundig gjennomarbeidet og oppdatert i tråd med ny forskning på området. Boka er skrevet for studenter i barnehagelærerutdanning og grunnskoleutdanning. Den er også aktuell som etterutdanning for alle som har et særlig ansvar for den muntlige og skriftlige språkutviklingen til barn fra fødselen til de første årene i skolen.
ISBN
  • 978-82-15-03486-7
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001898nam  22002651  4500
*00123215
*008      s2019    no     ar         00nob 9
*015  $a150321000$bBokbasen AS
*020  $a978-82-15-03486-7$bh
*0820 $a155.413$zh
*096  $a155.413 H
*10010$aHøigård, Anne$d1947-
*24510$aBarns språkutvikling$bmuntlig og skriftlig$cAnne Høigård
*250  $a4. utg.
*260  $aOslo$bUniversitetsforlaget$c2019
*300  $a263 s.$bill.
*500  $a1. utgave Oslo : Tano Achehoug 1999
*520  $aDette er en grundig innføringsbok som viser hvordan barn gradvis tilegner seg språket gjennom dialog, fortelling og lek. Autentiske eksempler gjør stoffet levende og praksisnært.Gode språklige ferdigheter i barnehagealder er avgjørende både for barnas liv her og nå og for seinere læring og sosial mestring. For å kunne gi barna best mulige forutsetninger for å utvikle språket sitt, må barnehagelærere ha gode kunnskaper om språkutviklingen og om hva som fremmer den best, både i et enspråklig og i et flerspråklig perspektiv. Boka viser utviklingen i den tidlige skrivingen og lesingen, og den gir råd og veiledning om hvordan voksne best kan støtte og stimulere utviklingen både i barnehagen og i skolen. Fjerde utgave er grundig gjennomarbeidet og oppdatert i tråd med ny forskning på området. Boka er skrevet for studenter i barnehagelærerutdanning og grunnskoleutdanning. Den er også aktuell som etterutdanning for alle som har et særlig ansvar for den muntlige og skriftlige språkutviklingen til barn fra fødselen til de første årene i skolen.
*650 0$aBarnepsykologi
*650 0$aSpråksosiologi
*850  $aANSGAR
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Ansgar høyskole - Biblioteket155.413 H