Forfatter
Tittel Barnet og musikken: innføring i musikkpedagogikk for barnehagelærerstudenter
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter 1. utgave 2006 med undertittelen: Innføringsbok i musikkpedagogikk for førskolelærerstudenter
En unik innføringsbok i musikkpedagogikk for barnehagelærerstudenter. I én og samme bok presenteres de mest aktuelle temaene som vil ha betydning for god musikkpedagogisk praksis i barnehagen.Boken er praksisnær og drøfter perspektiver på musikk, musikalitet, musikalsk utvikling, musikkdidaktiske problemstillinger, danning og legitimering av musikk. Forfatterne ønsker å åpne opp for refleksjoner i barnehagen rundt forhold mellom musikk og menneske.Denne tredje utgaven inneholder flere og nyere perspektiver på musikalitet og musikalsk utvikling. Boken har en rekke eksempler fra praksisfeltet i form av musikalske episoder, caser og praksisfortellinger. De praktiske eksemplene knyttes til nyere forskning, teoretiske forklaringer og ulike filosofiske oppfatninger. Boken er oppdatert i tråd med gjeldende forskrifter og rammeplaner, og har helt nye illustrasjoner. Boken er rettet direkte mot studenter i barnehagelærerutdanningen. Hvert kapittel har studentoppgaver som grunnlag for drøfting og refleksjon.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00005042nam a2200733 c 4500
*00123030
*008 s2019 no a |||||00| 0 nob
*020 $a978-82-15-03200-9$bh.
*082 $a780.7
*096 $aMUS 780.7 S
*1001 $aSæther, Morten$d1961-
*24510$aBarnet og musikken$binnføring i musikkpedagogikk for barnehagelærerstudenter$cMorten Sæther og Elin Angelo
*250 $a3. utg.
*264 $aOslo$bUniversitetsforlaget$c2019
*300 $a186 s.$bill.
*500 $a1. utgave 2006 med undertittelen: Innføringsbok i musikkpedagogikk for førskolelærerstudenter
*505 $gForord /$rMorten Sæther og Elin Angelo. -$tHva er musikk? / Morten Sæther. -$tMusikalitet /$rElin Angelo. -$tMusikalsk utvikling – en helhet /$rMorten Sæther. -$tDet skapende barnet /$rMorten Sæther. -$tHvorfor musikk?./$rElin Angelo. -$tHvordan arbeide med musikk? /$rElin Angelo. -$tMusikk og temaarbeid i barnehagen /$rMorten Sæther. -$gReferanser
*520 $aEn unik innføringsbok i musikkpedagogikk for barnehagelærerstudenter. I én og samme bok presenteres de mest aktuelle temaene som vil ha betydning for god musikkpedagogisk praksis i barnehagen.Boken er praksisnær og drøfter perspektiver på musikk, musikalitet, musikalsk utvikling, musikkdidaktiske problemstillinger, danning og legitimering av musikk. Forfatterne ønsker å åpne opp for refleksjoner i barnehagen rundt forhold mellom musikk og menneske.Denne tredje utgaven inneholder flere og nyere perspektiver på musikalitet og musikalsk utvikling. Boken har en rekke eksempler fra praksisfeltet i form av musikalske episoder, caser og praksisfortellinger. De praktiske eksemplene knyttes til nyere forskning, teoretiske forklaringer og ulike filosofiske oppfatninger. Boken er oppdatert i tråd med gjeldende forskrifter og rammeplaner, og har helt nye illustrasjoner. Boken er rettet direkte mot studenter i barnehagelærerutdanningen. Hvert kapittel har studentoppgaver som grunnlag for drøfting og refleksjon.
*590 $aPensum MUS 222
*650 $aMusikk
*650 $aFørskolepedagogikk
*650 $aBarnehager
*650 $aMusikkpedagogikk
*650 $aUndervisningsmetodikk
*7001 $aAngelo, Elin$d1975-
*740 $aInnføringsbok i musikkpedagogikk for førskolelærerstudenter
*850 $aANSGAR
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening