Barnet og musikken: innføring i musikkpedagogikk for barnehagelærerstudenter
  • Barnet og musikken: innføring i musikkpedagogikk for barnehagelærerstudenter
  • MUS 780.7 S
  • 1. utgave 2006 med undertittelen: Innføringsbok i musikkpedagogikk for førskolelærerstudenter En unik innføringsbok i musikkpedagogikk for barnehagelærerstudenter. I én og samme bok presenteres de mest aktuelle temaene som vil ha betydning for god musikkpedagogisk praksis i barnehagen.Boken er praksisnær og drøfter perspektiver på musikk, musikalitet, musikalsk utvikling, musikkdidaktiske problemstillinger, danning og legitimering av musikk. Forfatterne ønsker å åpne opp for refleksjoner i barnehagen rundt forhold mellom musikk og menneske.Denne tredje utgaven inneholder flere og nyere perspektiver på musikalitet og musikalsk utvikling. Boken har en rekke eksempler fra praksisfeltet i form av musikalske episoder, caser og praksisfortellinger. De praktiske eksemplene knyttes til nyere forskning, teoretiske forklaringer og ulike filosofiske oppfatninger. Boken er oppdatert i tråd med gjeldende forskrifter og rammeplaner, og har helt nye illustrasjoner. Boken er rettet direkte mot studenter i barnehagelærerutdanningen. Hvert kapittel har studentoppgaver som grunnlag for drøfting og refleksjon.
  • 978-82-15-03200-9
*00005042nam a2200733 c 4500
*008      s2019    no a     |||||00| 0 nob
*020  $a978-82-15-03200-9$bh.
*096  $aMUS 780.7 S
*1001 $aSæther, Morten$d1961-
*24510$aBarnet og musikken$binnføring i musikkpedagogikk for barnehagelærerstudenter$cMorten Sæther og Elin Angelo
*250  $a3. utg.
*264  $aOslo$bUniversitetsforlaget$c2019
*300  $a186 s.$bill.
*500  $a1. utgave 2006 med undertittelen: Innføringsbok i musikkpedagogikk for førskolelærerstudenter
*505  $gForord /$rMorten Sæther og Elin Angelo. -$tHva er musikk? / Morten Sæther. -$tMusikalitet /$rElin Angelo. -$tMusikalsk utvikling – en helhet /$rMorten Sæther. -$tDet skapende barnet /$rMorten Sæther. -$tHvorfor musikk?./$rElin Angelo. -$tHvordan arbeide med musikk? /$rElin Angelo. -$tMusikk og temaarbeid i barnehagen /$rMorten Sæther. -$gReferanser
*520  $aEn unik innføringsbok i musikkpedagogikk for barnehagelærerstudenter. I én og samme bok presenteres de mest aktuelle temaene som vil ha betydning for god musikkpedagogisk praksis i barnehagen.Boken er praksisnær og drøfter perspektiver på musikk, musikalitet, musikalsk utvikling, musikkdidaktiske problemstillinger, danning og legitimering av musikk. Forfatterne ønsker å åpne opp for refleksjoner i barnehagen rundt forhold mellom musikk og menneske.Denne tredje utgaven inneholder flere og nyere perspektiver på musikalitet og musikalsk utvikling. Boken har en rekke eksempler fra praksisfeltet i form av musikalske episoder, caser og praksisfortellinger. De praktiske eksemplene knyttes til nyere forskning, teoretiske forklaringer og ulike filosofiske oppfatninger. Boken er oppdatert i tråd med gjeldende forskrifter og rammeplaner, og har helt nye illustrasjoner. Boken er rettet direkte mot studenter i barnehagelærerutdanningen. Hvert kapittel har studentoppgaver som grunnlag for drøfting og refleksjon.
*590  $aPensum MUS 222
*650  $aMusikk