Forfatter
Tittel Hvordan bruke teori?: nyttige verktøy i kvalitativ analyse
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Studenter ved universitet og høyskoler må ofte utføre egne analyser av kvalitativ e data. Å analysere er spennende og meningsfullt - men også krevende. Det kan særlig være utfordrende å finne de rette måtene å bruke teori på i analysen.Denne boken er en rikholdig verktøykasse av teoretiske begreper for kvalitativ analyse. Forfatterne tilbyr korte introduksjoner til de mest sentrale teoretiske perspektivene innenfor kvalitativ analyse - som diskursanalyse, narrativ analyse, retorikk og semiotikk - og viser hvordan teoriene kan brukes for å stille og besvare forskningsspørsmål. Gjennom klare definisjoner, gode forklaringer og illustrative eksempler er målet å sette leseren i bedre stand til å snekre sammen sin egen analyse. Boken er uvurderlig for alle studenter som arbeider med intervju-, tekst-, bilde-, video- eller observasjonsdata. Den er også relevant for alle som har en jobb som innebærer å forstå, utrede eller sammenfatte kvalitativ e materialer.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002570nam a2200397 c 4500
*00122731
*008 s2018 no a |||||00| 0 nob
*020 $a9788215029016$bh.
*0820 $a300.72
*096 $a300.72 J
*1001 $aJohannessen, Lars E.F.
*24510$aHvordan bruke teori?$bnyttige verktøy i kvalitativ analyse$cLars E.F. Johannessen, Tore Witsø Rafoss, Erik Børve Rasmussen
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$c2018
*300 $a339 s.$bill.
*520 $aStudenter ved universitet og høyskoler må ofte utføre egne analyser av kvalitativ e data. Å analysere er spennende og meningsfullt - men også krevende. Det kan særlig være utfordrende å finne de rette måtene å bruke teori på i analysen.Denne boken er en rikholdig verktøykasse av teoretiske begreper for kvalitativ analyse. Forfatterne tilbyr korte introduksjoner til de mest sentrale teoretiske perspektivene innenfor kvalitativ analyse - som diskursanalyse, narrativ analyse, retorikk og semiotikk - og viser hvordan teoriene kan brukes for å stille og besvare forskningsspørsmål. Gjennom klare definisjoner, gode forklaringer og illustrative eksempler er målet å sette leseren i bedre stand til å snekre sammen sin egen analyse. Boken er uvurderlig for alle studenter som arbeider med intervju-, tekst-, bilde-, video- eller observasjonsdata. Den er også relevant for alle som har en jobb som innebærer å forstå, utrede eller sammenfatte kvalitativ e materialer.
*650 $aKvalitativ metode
*700 $aRafoss, Tore Witsø$d1980-
*700 $aRasmussen, Erik Børve
*850 $aANSGAR
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening