Forfatter
Tittel Du og barnet: om å skape gode relasjoner med barn
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Fredrik, tre år, sitter ofte og leker for seg selv mens han skuler bort på de andre barna. Lisa, fem år, vil ikke kle på seg, vil ikke legge seg og vil ikke sitte pent ved bordet. Vilde, tolv år, føler seg stygg og dum og lukker seg inne på rommet sitt. Hvordan kan vi som voksne hjelpe disse barna? Hva sier vi til Fredrik der han sitter alene i sandkassen? Hvordan setter vi grenser i møte med Lisas selvstendighetskamp? Og hvordan hjelper vi Vilde ut av rommet sitt? Kort sagt, hvordan møte barn på måter som styrker deres selvfølelse, sosiale kompetanse og livsutfoldelse? Med utgangspunkt i eksempler fra våre daglige liv med barn, viser forfatterne hvordan gode relasjonelle møter skapes og hvor skjebnesvangre de blir. Det er i relasjon til den andre at barnet styrker sin evne til å håndtere egne følelser og være trygg i seg selv. Boken bygger på Schibbyes psykodynamiske relasjonsforståelse og viser hvor relevant denne forståelsen er i praksis. Sentrale begreper som går igjen, er anerkjennelse, tilknytning, lytting, følelsesregulering og grensesetting.
Bibliografi: s. 153-154
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00003518nam a2200601 c 4500
*00122347
*008 s2017 no rb||| 001 0 nob c
*020 $a9788215027357$bh.
*082 $a155.4
*096 $a155.4 S
*100 $aSchibbye, Anne-Lise Løvlie$d1932$wSchibbye, Anne Lise Løvlie
*24510$aDu og barnet$bom å skape gode relasjoner med barn$cAnne-Lise Løvlie Schibbye, Elisabeth Løvlie
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2017
*300 $a155 s.
*505 $aBibliografi: s. 153-154
*520 $aFredrik, tre år, sitter ofte og leker for seg selv mens han skuler bort på de andre barna. Lisa, fem år, vil ikke kle på seg, vil ikke legge seg og vil ikke sitte pent ved bordet. Vilde, tolv år, føler seg stygg og dum og lukker seg inne på rommet sitt. Hvordan kan vi som voksne hjelpe disse barna? Hva sier vi til Fredrik der han sitter alene i sandkassen? Hvordan setter vi grenser i møte med Lisas selvstendighetskamp? Og hvordan hjelper vi Vilde ut av rommet sitt? Kort sagt, hvordan møte barn på måter som styrker deres selvfølelse, sosiale kompetanse og livsutfoldelse? Med utgangspunkt i eksempler fra våre daglige liv med barn, viser forfatterne hvordan gode relasjonelle møter skapes og hvor skjebnesvangre de blir. Det er i relasjon til den andre at barnet styrker sin evne til å håndtere egne følelser og være trygg i seg selv. Boken bygger på Schibbyes psykodynamiske relasjonsforståelse og viser hvor relevant denne forståelsen er i praksis. Sentrale begreper som går igjen, er anerkjennelse, tilknytning, lytting, følelsesregulering og grensesetting.
*650 $aBarnepsykologi
*650 $aKommunikasjon
*650 $aRelasjoner
*7001 $aLøvlie, Elisabeth$d1972-
*850 $aANSGAR
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening