Tittel
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
Serie
År
Noter Barns motstand har i lengre tid vært et sentralt pedagogisk forskningsområde internasjonalt. I de siste årene har barns motstand vært gjenstand for økt forskningsmessig oppmerksomhet i de skandinaviske landene. I Motstand presenterer nordiske barnehageforskere ny kunnskap om barns motstand. Artiklene i denne fagfellevurderte vitenskapelige antologien er et bidrag til innsikt i barns motstand. Forskningen springer ut av forskjellige forskningstradisjoner innenfor samfunnsvitenskap og humaniora. Forskerne drøfter blant annet tema som: Motstand og demokrati Motstand og et bærekraftig samfunn Hverdagsmotstand Barns motstand som ressurs Lek som motstand Makt, motstand og frihet Artiklene i boken er relevante som aktuell forskning for profesjonelt arbeid med barn. De bidrar med ny kunnskap som gir utdypet mulighet for å forstå barns motstand innenfor institusjonelle rammer. Medforfattere er Klara Dolk, Eric Sigsgaard, Monica Seland, Mari Pettersvold og Gert Biesta.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002896nam a2200517 c 4500
*00122310
*008 s2017 no |||||00| 0 mul
*020 $a978-82-02-40235-8$bh.
*082 $a372.21
*096 $a372.21 M
*24500$aMotstand$cMaria Øksnes og Marcus Samuelsson (red.)
*260 $a[Oslo]$bCappelen Damm akademisk$c2017
*300 $a185 s.
*440 $aBarndom i barnehagen
*520 $aBarns motstand har i lengre tid vært et sentralt pedagogisk forskningsområde internasjonalt. I de siste årene har barns motstand vært gjenstand for økt forskningsmessig oppmerksomhet i de skandinaviske landene. I Motstand presenterer nordiske barnehageforskere ny kunnskap om barns motstand. Artiklene i denne fagfellevurderte vitenskapelige antologien er et bidrag til innsikt i barns motstand. Forskningen springer ut av forskjellige forskningstradisjoner innenfor samfunnsvitenskap og humaniora. Forskerne drøfter blant annet tema som: Motstand og demokrati Motstand og et bærekraftig samfunn Hverdagsmotstand Barns motstand som ressurs Lek som motstand Makt, motstand og frihet Artiklene i boken er relevante som aktuell forskning for profesjonelt arbeid med barn. De bidrar med ny kunnskap som gir utdypet mulighet for å forstå barns motstand innenfor institusjonelle rammer. Medforfattere er Klara Dolk, Eric Sigsgaard, Monica Seland, Mari Pettersvold og Gert Biesta.
*546 $aBidrag på engelsk, norsk og svensk
*650 $aBarnehager
*650 $aFørskolepedagogikk
*650 $aMotstand
*7001 $aØksnes, Maria$d1974-$ered.
*7001 $aSamuelsson, Marcus$d1967-$ered.
*850 $aANSGAR
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening