Forfatter
Tittel Utviklingstraumer : regulering som nøkkelbegrep i en ny traumepsykologi
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter En grunnbok som beskriver en ny forståelse av hvordan traumer i oppveksten kommer til uttrykk, og hvordan utsatte barn og unge best kan hjelpes. Utviklingstraumer blir i denne boken forstått i lys av nyere utviklingspsykologisk og nevrobiologisk kunnskap, hvor regulering og toleransevinduet er to avgjørende begreper. Del I av boken redegjør enkelt og pedagogisk for teori og forskning som har ledet frem til den nye traumeforståelsen, mens Del II demonstrerer hva forståelsen betyr i det praktiske arbeidet. Boken gir nye perspektiver på hvordan man kan jobbe regulerende, og inneholder en rekke pedagogiske ressurser og hjelpemidler man umiddelbart kan ta i bruk. Boken er relevant for alle som jobber med barn og unge, for eksempel innenfor skole, barnehage, helsestasjon, barnevern, fosterhjem, tjenester for flyktninger og psykisk helsevern. Den er egnet som pensumlitteratur innenfor et bredt spekter av helse- og sosialfaglige utdanninger. Dag Øystein Nordanger og Hanne Cecilie Braarud er begge psykologer og forskere. De har sammen og hver for seg vært sentrale bidragsytere til at stadig flere tjenester jobber «traumebevisst», gjennom en prisbelønt artikkel om komplekse traumer og mange anerkjente publikasjoner, foredrag og pedagogiske filmer.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002272 am 2200265 4500
*00122228
*008 s2017 no ar 00nob 9
*020 $a978-82-450-2049-6 $bh.
*082 $a616.8521$zh
*096 $a616.8521 N
*10010$aNordanger, Dag Øystein$d1966-$jn.
*24510$aUtviklingstraumer $bregulering som nøkkelbegrep i en ny traumepsykologi $cDag Øystein Nordanger, Hanne Cecilie Braarud
*260 $aBergen $bFagbokforl.$ccop. 2017
*300 $a223 s. $bfig.
*520 $aEn grunnbok som beskriver en ny forståelse av hvordan traumer i oppveksten kommer til uttrykk, og hvordan utsatte barn og unge best kan hjelpes. Utviklingstraumer blir i denne boken forstått i lys av nyere utviklingspsykologisk og nevrobiologisk kunnskap, hvor regulering og toleransevinduet er to avgjørende begreper. Del I av boken redegjør enkelt og pedagogisk for teori og forskning som har ledet frem til den nye traumeforståelsen, mens Del II demonstrerer hva forståelsen betyr i det praktiske arbeidet. Boken gir nye perspektiver på hvordan man kan jobbe regulerende, og inneholder en rekke pedagogiske ressurser og hjelpemidler man umiddelbart kan ta i bruk. Boken er relevant for alle som jobber med barn og unge, for eksempel innenfor skole, barnehage, helsestasjon, barnevern, fosterhjem, tjenester for flyktninger og psykisk helsevern. Den er egnet som pensumlitteratur innenfor et bredt spekter av helse- og sosialfaglige utdanninger. Dag Øystein Nordanger og Hanne Cecilie Braarud er begge psykologer og forskere. De har sammen og hver for seg vært sentrale bidragsytere til at stadig flere tjenester jobber «traumebevisst», gjennom en prisbelønt artikkel om komplekse traumer og mange anerkjente publikasjoner, foredrag og pedagogiske filmer.
*650 $aUtviklingspsykologi
*650 $aKrisepsykiatri
*650 $aTraumer
*650 $aRegulering$xPsykologi
*70010$aBraarud, Hanne Cecilie$d1971-
*850 $aANSGAR
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening