Frivillighetens kraft: organisering av frivillig innsats i eldreomsorgen
  • Frivillighetens kraft: organisering av frivillig innsats i eldreomsorgen
  • Språk: Flerspråklig
  • 362.6 F
  • Frivillighetens kraft belyser organisering og ledelse av frivillig innsats og hvordan frivillige kan bidra i eldreomsorgen. Kapitlene gir gode eksempler på rekruttering, opplæring og oppfølging av frivillige. Boken handler om frivillighet rettet mot hjemmeboende eldre, beboere på sykehjem og personer med demens og innenfor det palliative feltet. Gjennom ulike blikk fra både teori og praksis får forfatterne frem det store potensialet som ligger i frivillighetens kraft. Utfordringer og dilemmaer som kan fremtre, blir også diskutert. Antologien er forankret i den nasjonale utdanningen Frivillighetskoordinering eldreomsorg ved Verdighetsenteret. Målgruppen for boken er personer som organiserer og leder frivillig innsats i eldreomsorgen: ansatte i frivillige organisasjoner, på frivilligsentraler, i helse- og omsorgssektoren og andre som samarbeider med frivillige. Boken henvender seg også til en bred gruppe studenter innen helse-, sosial- og kulturfaglige utdanninger. Den kan i tillegg være nyttig for personer som selv er frivillige eller ønsker å bli det. Eirin Hillestad og Julie Tessem er begge knyttet til Verdighetsenteret omsorg for gamle i Bergen. Her kan du lese et utdrag fra boken og se innholdsfortegnelsen.
  • 978-82-450-1650-5
*00002195nam  22002891  4500
*008140618s2019    no     ar         00mul 9
*020  $a978-82-450-1650-5$bh.
*0820 $a362.6$zh
*096  $a362.6 F
*24500$aFrivillighetens kraft$borganisering av frivillig innsats i eldreomsorgen$cEirin Hillestad, Julie Tessem (red.)
*260  $aBergen$bFagbokforl.$c2019
*300  $a278 s.$bkol. ill.$c24 cm
*520  $aFrivillighetens kraft belyser organisering og ledelse av frivillig innsats og hvordan frivillige kan bidra i eldreomsorgen. Kapitlene gir gode eksempler på rekruttering, opplæring og oppfølging av frivillige. Boken handler om frivillighet rettet mot hjemmeboende eldre, beboere på sykehjem og personer med demens og innenfor det palliative feltet. Gjennom ulike blikk fra både teori og praksis får forfatterne frem det store potensialet som ligger i frivillighetens kraft. Utfordringer og dilemmaer som kan fremtre, blir også diskutert. Antologien er forankret i den nasjonale utdanningen Frivillighetskoordinering eldreomsorg ved Verdighetsenteret. Målgruppen for boken er personer som organiserer og leder frivillig innsats i eldreomsorgen: ansatte i frivillige organisasjoner, på frivilligsentraler, i helse- og omsorgssektoren og andre som samarbeider med frivillige. Boken henvender seg også til en bred gruppe studenter innen helse-, sosial- og kulturfaglige utdanninger. Den kan i tillegg være nyttig for personer som selv er frivillige eller ønsker å bli det. Eirin Hillestad og Julie Tessem er begge knyttet til Verdighetsenteret omsorg for gamle i Bergen. Her kan du lese et utdrag fra boken og se innholdsfortegnelsen.
*590  $aPensum PSY 302  (kap. 1-8)
*650 0$aEldreomsorg
*650 0$aFrivillighet