Ansgar høyskole. Biblioteket

Dybdelæring i musikk: musikalsk forståelse gjennom sansning, følelser og begreper
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Dybdelæring i musikk: musikalsk forståelse gjennom sansning, følelser og begreper
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • MUS 372.87 F
Eier
  • ANSGAR
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2022
Noter
  • Med Kunnskapsløftet 2020 ble dybdelæring innført som prinsipp i undervisningen. Det betyr blant annet at elevene skal utforske, se sammenhenger og forstå begreper i og mellom fag. Hvilken rolle spiller dybdelæring i musikk og hvordan kommer dette til uttrykk i læreplanen? Furnes diskuterer sentrale temaer i musikkfaget med dybdelæring som bakteppe, blant annet musikk og følelser, persepsjon, estetikk, kroppsforankret tenkning og begrepslæring. Med forankring i kjerneelementer og kompetansemål i læreplanen for musikk, er det et ønske at boken både kan være en ressurs for å skape en forståelse av hva dybdelæring innebærer i musikkfaget, og en kilde til ideer for dem som planlegger egen undervisning. Bokens målgruppe er studenter i lærerutdanningen, PPU, master i praktiske og estetiske fag, og lærere i skolen.
ISBN
  • 978-82-15-04734-8
Tilgjengelige
  • 2/2
Venteliste
  • 0 (0)
*00001860nam  22003011  4500
*00125422
*008      s2022    no     ar         00nob 9
*015  $a150449617$bBokbasen AS
*020  $a978-82-15-04734-8$bheftet
*0820 $a372.87$zh
*096  $aMUS 372.87 F
*10010$aFurnes, Odd Torleiv$d1967-
*24510$aDybdelæring i musikk$bmusikalsk forståelse gjennom sansning, følelser og begreper$cOdd Torleiv Furnes
*260  $aOslo$bUniversitetsforlaget$c2022
*300  $a284 sider$billustrasjoner$c25 cm
*520  $aMed Kunnskapsløftet 2020 ble dybdelæring innført som prinsipp i undervisningen. Det betyr blant annet at elevene skal utforske, se sammenhenger og forstå begreper i og mellom fag. Hvilken rolle spiller dybdelæring i musikk og hvordan kommer dette til uttrykk i læreplanen?  Furnes diskuterer sentrale temaer i musikkfaget med dybdelæring som bakteppe, blant annet musikk og følelser, persepsjon, estetikk, kroppsforankret tenkning og begrepslæring. Med forankring i kjerneelementer og kompetansemål i læreplanen for musikk, er det et ønske at boken både kan være en ressurs for å skape en forståelse av hva dybdelæring innebærer i musikkfaget, og en kilde til ideer for dem som planlegger egen undervisning.  Bokens målgruppe er studenter i lærerutdanningen, PPU, master i praktiske og estetiske fag, og lærere i skolen.
*590  $aPensum MUS 222
*650 0$aMusikk$xUndervisning
*850  $aANSGAR
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Ansgar høyskole - BiblioteketMUS 372.87 F
Ex2Tilgjengelig Ansgar høyskole - BiblioteketMUS Pensum 372.87 F