Forfatter
Tittel Musikkundervisningens didaktikk
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Det finnes mange ulike måter å legge til rette for andres musikklæring på. En rekke valg må gjøres og hensyn må tas. Det er dette didaktikken dreier seg om, enten man er musikklærer i grunnskolen, instruktør på et rockeverksted, fløytelærer i kulturskolen eller kordirigent. Og for å kunne ta gode valg, er det viktig å forstå musikkpedagogisk virksomhet i de kulturelle og sosiale sammenhengene der den inngår. Musikkundervisningens didaktikk gir en bred innføring i dette store feltet og legger særlig vekt på det mangfoldet av innfallsvinkler og til dels motstridende synspunkter som har preget utviklingen. Hensikten er å sette i gang refleksjoner hos leseren om egne meninger og egen praksis og slik bidra til å profesjonalisere yrket som musikkpedagog. Denne tredje utgaven er tilpasset nye læreplaner og oppdatert på musikkpedagogiske strømninger.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001739nam 22002651 4500
*00123640
*008 s2021 no ar 00nob 9
*015 $a150375182$bBokbasen AS
*020 $a978-82-02-66815-0$bheftet
*082 $a780.7$zh
*096 $aMUS 780.7 H
*10010$aHanken, Ingrid Maria$d1951-
*24510$aMusikkundervisningens didaktikk$cIngrid Maria Hanken og Geir Johansen
*250 $a3. utgave
*260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2021
*300 $a290 sider$billustrasjoner
*520 $aDet finnes mange ulike måter å legge til rette for andres musikklæring på. En rekke valg må gjøres og hensyn må tas. Det er dette didaktikken dreier seg om, enten man er musikklærer i grunnskolen, instruktør på et rockeverksted, fløytelærer i kulturskolen eller kordirigent. Og for å kunne ta gode valg, er det viktig å forstå musikkpedagogisk virksomhet i de kulturelle og sosiale sammenhengene der den inngår. Musikkundervisningens didaktikk gir en bred innføring i dette store feltet og legger særlig vekt på det mangfoldet av innfallsvinkler og til dels motstridende synspunkter som har preget utviklingen. Hensikten er å sette i gang refleksjoner hos leseren om egne meninger og egen praksis og slik bidra til å profesjonalisere yrket som musikkpedagog. Denne tredje utgaven er tilpasset nye læreplaner og oppdatert på musikkpedagogiske strømninger.
*590 $aPensum MUS 222
*650 0$aMusikk$xUndervisning
*650 0$aDidaktikk
*70010$aJohansen, Geir$d1964-
*850 $aANSGAR
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening